تجاری‌سازی و برندسازی، 2 محور اصلی در بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل گفت:‌ «براساس هدف‌گذاری‌های انجام شده از نیروهای بومی برای تهیه بازنگری طرح جامع گردشگری استان استفاده می‌شود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، نادر فلاحی روز چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه 99 در جلسه بررسی بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل اظهار کرد:‌ «تأکید اصلی در بازنگری طرح جامع گردشگری استان عملیاتی و واقعی بودن آن است تا داده‌های گردآوری شده منجر به تعریف طرح‌های پیشران در بخش گردشگری شود.»

او استفاده از نیروهای بومی برای تهیه بازنگری طرح جامع گردشگری استان را ضروری دانست و افزود: «هدف از این مهم در کنار استفاده از ظرفیت‌های بومی، انتقال تجربیات و دانش مدیر طرح به نیروهای بومی است تا با آموزش این افراد زمینه برای استفاده از آن‌ها در طرح‌های بعدی فراهم آید.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل با تأکید بر توجه به تمامی ظرفیت‌های استان در بازنگری طرح بیان کرد:‌ «مطالعه در راستای جذب گردشگر در حوزه میراث‌فرهنگی با توجه به ظرفیت‌های عظیم استان در این حوزه از جمله بخش‌هایی بوده که مورد تأکید اساسی است.»

او توجه به گردشگری زمستانی و رونق هر چه بیشتر این بخش، صفویه‌شناسی و تور سبلان را از دیگر بخش‌های قابل‌توجه در تهیه بازنگری طرح جامع گردشگری استان عنوان کرد و گفت: «باید در تعریف طرح‌ها به ظرفیت‌های بومی توجه شود.»

فلاحی گردشگری مجازی را اقدامی مهم در راستای معرفی و شناساندن ظرفیت‌های استان در فضای مجازی دانست و تصریح کرد: «نمایشگاه بین‌المللی گردشگری استان در بستر اینترنت در حال راه‌اندازی است.»

او با تأکید بر کاربردی بودن خروجی بازنگری طرح، افزود: «خروجی این مطالعات باید تجاری‌سازی و برندسازی باشد.»

انجام بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل با ۴ هدف

محمدتقی رهنمایی مدیر بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل نیز در این جلسه تعریف طرح‌های جاذب گردشگری را از جمله موارد قابل توجه در بازنگری طرح عنوان کرد و گفت: «در کنار قابلیت‌هایی که در حوزه گردشگری استان در سال‌های گذشته معرفی شده، باید ظرفیت‌هایی که سایر استان‌ها از آن محروم‌اند مورد توجه قرار گیرد.»

او ساماندهی فعالیت طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری را ضروری دانست و اظهار کرد: «برای رونق هر چه بیشتر این بخش باید جاذبه‌هایی تعریف شود که منحصر به‌فرد باشد؛ از جمله راهکارها در این زمینه تلفیق جاذبه‌های مختلف با هم است.»

رهنمایی از بررسی وضع موجود و روند تغییرات ایجاد شده در فاصله سال‌های تدوین طرح جامع تاکنون خبر داد و افزود: «چهار هدف ارتقای جایگاه استان اردبیل در نظام گردشگری کشور با ارائه راهکارها، ساماندهی و تعادل‌بخشی فضای گردشگری استان، ترکیب جاذبه‌های گردشگری و پیوند گردشگری استان با مناطق برون‌مرزی در تدوین طرح مدنظر قرار می‌گیرد.»

او بیان کرد:‌ «این طرح به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین خواهد شد، اما پس از تهیه به دلیل ایجاد تغییرات در سال‌های آینده باید به صورت مداوم پایش شده و تغییرات لحاظ شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399021834

برچسب‌ها